Friday, May 12, 2006

Το φυλαχτό με τα κέρατα

Όχι, δεν είναι στο σπίτι μου αυτό. Εγώ δεν έχω κέρατα στο σπίτι μου (εκτός κι αν ξέρετε κάτι που δεν ξέρω...).
Πήγαμε την περασμένη Κυριακή στο κάστρο του Cochem, μιάμιση ώρα από δω (μία κανονικά, αν δεν χαθείς και δεν ντραπείς να ρωτήσεις, αλλά ας μην αρχίσω τώρα για τους άντρες και την οδήγηση...).

Το σιχαμένο αυτό αριστούργημα, λοιπόν, είναι κρεμασμένο στο ταβάνι ενός δωματίου. Έχει κέρατα και μορφή γοργόνας, λέει, για να διώχνει τα κακά τα πνεύματα. Και άμα της πιάσεις την κοιλιά και κάνεις μια ευχή, θα πραγματοποιηθεί, λέει. Πέσανε λοιπόν οι υπόλοιποι της ξενάγησης και την χούφτωναν σαν βλάκες. Σιγά καλέ, μην χέζει και χρυσά φλουριά!

Τρελλαίνομαι για παλιά κάστρα και για κατακόμβες. Από μικροί βλέπαμε με τον αδερφό μου τα διάφορα θρίλλερ με τα κλασσικά τα κάστρα και τα βαμπίρια και λέγαμε, κάποτε θα μένουμε κι εμείς σ'ενα τέτοιο... Μέχρι που μας ανακάλυπτε η μάνα μου που καθόμασταν μέχρι αργά το βράδυ να δούμε τον Κρίστοφερ Λη και μας κανόνιζε συνάντηση με την καλοκαιρινή της παντόφλα. Αλλά άλλη ιστορία αυτή. Κάστρο τελικά δεν έχουμε (σώωωπα...) αλλά η τρέλλα μας έμεινε.

Αλλά με τα κάστρα που πήγα και επισκέφτηκα τόσα χρόνια, έφυγε κάπως η μαγεία. Γιατί όταν πας έχουν και τον ξεναγό, που σου δείχνει όλα τα κατατόπια. Και σου αποκαλείπτει όλα τα μυστικά.

Το ένα άκυρο, το οποίο είναι τελείως λογικό, αλλά όταν είσαι μικρός και είναι γεμάτο το μυαλό σου από ιστορίες με ιππότες δεν το σκέφτεσαι: Τουαλέτες δεν είχαν! Είχαν, αντί γι'αυτό, μια τρύπα στον τοίχο, περιτριγυρισμένη φυσικά από ένα ξύλινο δωματιάκι. Ξύπναγες το βράδυ με τσίρλιπίπι; Άνοιγες την πορτούλα και καθόσουν στο δωματιάκι. Από κάτω το χάος. Και που να πέρναγε κανάς φρουρός εκείνη την ώρα. Άσχημοι οι καιροί για τους φρουρούς τότε...

Όπως επίσης και άσχημοι οι καιροί για τις μάγισσες. Αγάπαγες τις γάτες, και κυρίως τις μαύρες; Υπήρχαν φυσικά διάφορες τελετές για να ανακαλύψουν αν είσαι μάγισσα. Εδώ στο Cochem, σε ανέβαζαν στον πιο ψηλό πύργο, και σε πέταγαν από κάτω. Άν ζούσες μετά από την βουτιά, τότε είσουν μάγισσα. Άν πέθαινες όμως την γλύτωνες, γιατί σήμαινε πως είσουν αθώα. Μιλάμε για ψαγμένη μέθοδο...

Να μην ξεχάσω όμως και τις μυστικές τις πόρτες. Μας δείχνει ο ξεναγός, λοιπόν, στο Cochem, δύο πόρτες μυστικές, η μία δίπλα στην άλλη.
"Από δώ πάει στα δωμάτια των γυναικών. Από κει πάει ένας υπόγειος δρόμος πίσω από το κάστρο, μέσα από το βουνό, μέχρι το χωριό..."
Α, μάλιστα. Τώρα κατάλαβα πως πέρναγε τις νύχτες της η άμοιρη κυρά του κάστρου, όταν ο καλός της κυνηγούσε αγριογούρουνα. Άσε που η όλη φάση δίνει μια τελείως καινούρια σημασία στην φράση "back door action"... Κοιταζόμαστε με το πιπίνι και η ίδια βρωμοιδέα μας πέρασε από το μυαλό. Μας έπιασαν και τα υστερικά γέλια και μας στραβοκοίταζαν οι υπόλοιποι. Χεστήκαμε...

Θα βγάλω λοιπόν και εγώ το δώρο της stepmonster (όχι, δεν είμαι παντρεμένη, αλλά κολλάει...), που το έχω καταχονιασμένο γιατί δεν βλέπεται, θα του βάλω και δυο κέρατα, να μού'ρχονται οι μουσαφιρέοι να τρίβονται επάνω του. Και την γάτα της διπλανής, αυτόν τον μαύρο πάνθηρα, δεν θα τον ξαναταΐσω στα κρυφά όταν έρχεται από το μπαλκόνι. Και ευτυχώς που το πιπίνι δεν κυνηγάει αγριογούρουνα.

Να πάτε, λοιπόν, στο Cochem, να πιάσετε και το ξώανο να κάνετε και μια ευχή.

Εγώ πάντως έχω όρεξη απόψε για λίγο Λη και Βίνσεντ Πράις. Έχει και καταιγίδα σήμερα... Και το καναπεδάκι μου με την κουβερτούλα και το θριλλεράκι στο DVD δεν τα αλλάζω με κανένα κάστρο πουθενά...
(καλά, λέμε τώρα...)

Labels:

7 Comments:

Blogger funEL said...

περάστε από το κάστρο μας μικρή μας...

11:30 PM  
Blogger triantara said...

...said the spider to the fly... ;)

φαντάσματα θα έχει;;

12:29 AM  
Blogger RaZzMaTaZz said...

Να πω την αμαρτία μου, εμένα το ξόανο με τα κέρατα πολύ μ'άρεσε!! Με καμιά γιρλάντα και δυο-τρια φωτάκια θα είναι ο,τι πρέπει για τα Χριστούγεννα.
Έκλεισε, φέτος θα στολίσω γοργόνα.

ΥΓ. Επειδή είμαι και στραβή, στη φωτό τι κρατά το υπερ-ξόανο? Μοιάζει με αυτή την πλαστική βεντούζα που ξεβουλώνουμε τους νιπτήρες I think..

12:53 AM  
Blogger triantara said...

χαχαχαχαχαχαχααχαχα! καλό! :)

εμένα κάτι σαν κηροπήγιο μου κάνει, αν και δεν έχεις άδικο ;)

ωχ, ξόανο με 'ο', έτσι;; φτου!

4:21 PM  
Blogger Krotkaya said...

Σου συστήνω επίσης να πας να δεις το Haut Koeningsburg στο Στρασβουργο και το Karlstjn κοντά στην Πράγα! Οι τουαλέτες είναι όλα τα λεφτά!!

Πού ακριβώς είναι το δικό σου κάστρο;

5:20 PM  
Blogger triantara said...

το δικό μου το κάστρο;;;
τα Καρπάθια τα ξέρεις;

1:09 AM  
Anonymous Anonymous said...

What a great site, how do you build such a cool site, its excellent.
»

7:19 PM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home