Friday, June 16, 2006

Αυτό το ξέρατε;;;

Φώτο Gilad Benari
Αν έκανα παιδί εδώ στην Γερμανία, αυτόματα θα έπαιρνε την γερμανική υπηκοότητα.
Θα μεγάλωνε με τα υπόλοιπα Γερμανάκια και τα άλλα "ξένα" παιδάκια και θα πήγαινε στο ίδιο σχολείο με αυτά. Θα μίλαγε άπταιστα Γερμανικά αλλά και Ελληνικά και Ισπανικά (και Αγγλικά το λιγότερο!! :)

Αν μέναμε εδώ μέχρι να μεγαλώσει και να σπουδάσει, θα πήγαινε στο πανεπιστήμιο ή θα μάθαινε κάποια τέχνη, θα έκανε τέλος πάντων ότι επάγγελμα θέλει και κανείς ποτέ δεν θα το ρώταγε αν είναι Γερμανός ή Έλληνας ή Ισπανός, ή κάτι άλλο.

Θα το έστελνα για διακοπές στις οικογένειες μας στην Ελλάδα και την Ισπανία, για να γνωρίσει άλλους κόσμους ανθρώπους, για να μάθει την γλώσσα, για να δει και κάτι άλλο.

Στην δουλειά θα είχε τα ίδια δικαιώματα όπως και όλοι οι άλλοι, με τον μισθό του, την άδειά του, την ασφάλεια και την σύνταξη του. Δεν θα τον ρώταγε κανείς αν είναι Έλληνας ή Γερμανός ή Ισπανός.

Όταν θα έκλεινε τα 18, δεν θα δοκίμαζε κανείς να το στείλει πίσω στην 'πατρίδα' του. Σε ποια; την Ελλάδα ή την Ισπανία;;; Δεν θα του φέρονταν σαν 'μετανάστη', 'μπάσταρδο' ή 'φυγά'.

Βέβαια, μιλάω για το τι θα γινόταν ΕΔΩ. Το τι θα γινόταν στην Ελλάδα νόμιζα ότι το ήξερα, αλλά τελικά δεν το ξέρω. Ξαναγυρίζω σε αυτό που είχα γράψει πριν από καιρό και αρχίζω πάλι να τσαντίζομαι γιατί διάβασα ένα άλλο ποστ σήμερα.

Είδα το ποστ αυτό στο Σπιτάκι και κάθομαι και σκέφτομαι. Δεν συζητάω εδώ για τις δύο πρώτες φωτογραφίες, ότι και να γράψω δεν θα είναι αρκετό. Τα έχουν πει άλλοι καλύτερα.
Αλλά για την 22χρονη Αθηνά; Τι να πω; Ότι πραγματικά δεν ήξερα πως είναι τα πράγματα στην Ελλάδα. Ότι είμαστε και εκεί ακόμα στον Μεσαίωνα.

Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς;; Να ξυπνήσουμε; Να διαμαρτυρηθούμε; Να μαζέψουμε υπογραφές και να βρίσουμε τους υπεύθυνους; Αν κάποιος ξέρει κάτι παραπάνω, αν έχει καμιά ιδέα, ας το γράψει εδώ. Και όποιος δεν ήξερε τι συμβαίνει, όπως εγώ, ας ανοίξουμε τα μάτια μας και ας το πούμε παραπέρα.
Τελικά, ίσως να υπάρχει κάποιος ουσιαστικός λόγος για την ύπαρξη των μπλογκς...

(όταν το έγραψα αυτό ήμουν τσαντισμένη!)

Labels:

20 Comments:

Blogger triantara said...

διευκρίνιση: οκ, όταν λέω ότι θα μπορούσε να πάρει "αυτόματα" την γερμανική υπηκοότητα εννοώ ότι θα έπρεπε εμείς σαν γονείς να κάνουμε αιτήσεις, χαρτιά, να περιμένουμε μέχρι να εγκριθεί, κλπ., αλλά καταλαβαίνετε τι εννοώ...

9:21 PM  
Blogger ONOMATODOSIA said...

triantara...germanos 8a htan.
ti diaßathrio 8a tou eßgazes.germaniko .etsi den einai?

9:48 PM  
Blogger triantara said...

ναι, αυτό θέλω να πω, ότι θα είχα την επιλογή και θα έκανα τα χαρτιά του. στην ελλάδα αυτό είναι αδύνατο;;;; δεν καταλαβαίνω, δεν το έχω ψάξει ποτέ. ποιος νόμος είναι αυτός που απαγορεύει στην Αθηνά να βγάλει ελληνικό διαβατήριο;;;

9:52 PM  
Blogger Ergotelina said...

Να ρωτησουμε τον

παντως σχετικα με την αποκτηση
ιθαγενειας..γενικα..
ειναι δυσκολα στην Ελλαδα..
απ ο,τι εχω ακουσει..

10:32 PM  
Blogger Tolisbak said...

Εδώ είναι Βαλκάνια, η πυριτιδαποθήκη της Ευρώπης, πρέπει να ασκείται άλλη πολιτική σε σχέση με τη Γερμανία.

Εαν διαβατήριο=δικαίωμα ψήφου, μετά θα έχουμε και κόμμα αλλοδαπών...άσε καλύτερα.

Όσο για τον "παράδεισο" της Γερμανίας, ελπίζω να γνωρίζεις το "Ganz unten"...

11:26 PM  
Blogger Tolisbak said...

Ganz Unten, του Jorg Gfrorer (1987). Το υλικό από την δίχρονη εμπειρία του Βάλραφ στο ρόλο του Τούρκου μετανάστη Αλί. Το οδοιπορικό του δημοσιογράφου στο "βασίλειο του ρατσισμού" (Newsweek), καταγραμμένο από κρυφή κάμερα. Η ταινία εμποδίστηκε να προβληθεί σε κανάλι της γερμανικής τηλεόρασης.

11:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

Πολύ τσαντίλα βρε παιδάκι μου... Γιατί έτσι ;
Η υπηκοότητα είναι μια πολύ ιδιαίτερη κατάσταση που καλό θα είναι να παραμείνει ολίγον ως επτασφράγιστο μυστικό σε όσους μπορούν να το κρατήσουν.
Αντιλαμβάνομαι το ξέεσπασμα, αλλά νομίζω ότι είναι ολίγον τι συναισθηματικό.
Αν περάσει λίγο η ώρα και ηρεμήσεις και το ξανασκεφτείς ίσως να συνεχίσει να υποστηρίζεις την ίδια θέση, αλλά τουλάχιστον για άλλους λόγους περισσότερους ουσιαστικούς απο ένα απλό αυτοματισμό, όπως συμβαίνει τώρα.
Επίσης, δε θέλω να στη σπάσω, αλλά νομίζω ότι και η Ισπανία δεν είναι η Γη της Επαγγελίας. Αν δε κάνω λάθος υπάρχουν και εκεί κάτι τύποι που δε γουστάρουν το ισπανικό κόλπο απο παλιά και ψάχνονται, εκτός και αν η ΕΤΑ ήταν παδική ασθένεια που πέρασε και πάει, οπότε κάνω λάθος ανάλυση.
Αν έθετες ένα γραφειοκρατικό πρόβλημα θα το καταλάβαινα, αλλά έτσι όπως το βάζεις κορίτσι μου, μάλλον θα σε κακοκαρδίσω...
GeorgeS

11:59 PM  
Blogger triantara said...

@εργοτελίνα: ναι, θα τον ρωτήσω, ευχαριστώ

@tolisbak: κάτσε βρε τόλη, δηλαδή για σένα η κοπέλα αυτή είναι ξένη;;; γεννημένη και μεγαλωμένη στην ελλάδα, γιατί να μην έχει το δικαίωμα να βγάλει ελληνικό διαβατήριο και γιατί να την στείλουν πίσω σε μια "πατρίδα" που δεν έχει δει ποτέ; αν δηλαδή οι γονείς σου ήταν ξένοι, αλλά εσύ γεννήθηκες στην ελλάδα, θα έπρεπε τώρα να σε στείλουν πίσω;;;

δεν μίλησα ποτέ για τον "παράδεισο" της γερμανίας και αν διαβάσεις το ποστ μου λέω πως είμαστε ΚΑΙ εκεί (όπως και εδώ) στον Μεσαίωνα. Όσο για τον Wallraff, μέχρι και λέξη έγινε το όνομα του που την χρησιμοποιούν για όσους κάνουν έρευνα στα κρυφά. Δεν ξέρω για τηλεοπτικό κανάλι αλλά εδώ την έδειξαν στα σινεμά τότε και είχε σπάσει τα ταμεία.

Δυστυχώς παντού συμβαίνουν αυτά. Φυσικά υπάρχουν και εδώ παρόμοιες καταστάσεις, απλά οι κανόνες δεν είναι τόσο σκληροί. Για αυτούς που πλέον θέλουν να έρθουν εδώ, έχουν γίνει πολύ δύσκολα τα πράγματα, αλλά για κάποιον που θα γεννηθεί στην Γερμανία, τα πράγματα είναι ευκολότερα.

12:05 AM  
Blogger triantara said...

@GeorgeS: κοίτα, τώρα δεν είμαι πλέον τσαντισμένη. εάν όμως ρωτάς το γιατί έγραψα την ώρα που ήμουν τσαντισμένη, να σου υπενθυμίσω πως το μπλογκ αυτό λέει ότι ανήκει σε μένα, άρα θα γράφω όποτε εμένα μου καυλώνει, σε όποια κατάσταση και να είμαι. αυτό δεν νομίζω ότι θα πρέπει να το εξηγώ κιόλας...
και το ότι λέω ότι ήμουν τσαντισμένη όταν το έγραφα, ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ότι το ποστ θα είναι ΚΑΙ συναισθηματικό. Άρα, δεν καταλαβαίνω γιατί με ρωτάς το αυτονόητο...

όσο για την υπηκοότητα που λες ότι θα πρέπει να μείνει επτασφράγιστο μυστικό, αυτές οι απόψεις δυστυχώς δεν με εκφράζουν, και κυρίως σε μια τέτοια περίπτωση, όπως της Αθηνάς, για την οποία μιλάω στο ποστ. Και επίσης δηλώνω ότι ΔΕΝ το έχω ψάξει το ζήτημα στην Ελλάδα, τώρα για πρώτη φορά διαβάζω κάτι ανάλογο και αναρωτιέμαι.
Ούτε είπα ότι στην Ισπανία, ή σε οποιαδήποτε άλλη χώρα πως τα πράγματα είναι ρόδινα. Αν είναι δυνατόν!!!
Εδώ λόγω της δουλειάς μου έρχομαι καθημερινά αντιμέτωπη με μετανάστες, πρόσφυγες, κλπ., οπότε ξέρω πολύ καλά τι χρειάζεται και πόσο καλά ή σκατά είναι τα πράγματα. Γι'αυτό μίλησα ΜΟΝΟ για την Γερμανία και για την ΔΙΚΗ μου περίπτωση.

Και ξαναρωτάω, εάν υπάρχει κάποιος εκεί έξω που ξέρει τι λέει και μπορεί να μου εξηγήσει ΠΟΙΟΣ νόμος είναι αυτός που απαγορεύει στην Αθηνά να βγάλει ελληνικό διαβατήριο, και ΠΟΙΕΣ προϋποθέσεις χρειάζεται να έχει η κοπέλα, για να την αναγνωρίσουν ως ελληνίδα, τον/την παρακαλώ να το κάνει.
Κάποιος;;;;;

12:15 AM  
Blogger Tolisbak said...

Μπορω μόνο να εικάσω όμως ίσως δεν είναι επιθυμητό να δημιουργηθεί κάποιο προηγούμενο (δηλ. να ανοίξει ο δρόμος για απόκτηση διαβατηρίου από αλλοδαπούς στην καταγωγή), ίσως να είναι μια μέθοδευση για απελάσεις τύπου 1964 από την πλευρά του κράτους, όπως ίσως να είναι και μεθόδευση από την άλλη πλευρά για παροχή δικαίώματος ψήφου στους μετανάστες.Σίγουρα όμως ως κάτοχος Ελληνικού διαβατηρίου, η Αθηνά και η κάθε Αθηνά θα μπορεί να περιφέρεται και να εγκαθίσταται ανα τας Ευρώπας, πράγμα που μπορεί να είναι ανεπιθύμητο από την Ε.Ε., αλλά να μην ομολογείται, οπότε η Ελλάδα κάνει τον κακό.

Τώρα, για το "πατρίδα", τι να σου πω. Οι Τούρκοι της Θράκης αποκαλούν πατρίδα την Ελλάδα, αλλά μητέρα πατρίδα την Τουρκία, οπότε μην είσαι σίγουρη για την κοπέλα.

12:25 AM  
Anonymous ksereis esy said...

o pseuths kai o klefths ton prwto xrono xairontai

etsi gia na mhn ksexniomaste

4:43 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ο υψηλότατος δείκτης ιδιοκτησίας, δε συμβαδίζει με τη γενικότερη εικόνα του blog. Δυστυχώς αυτά έχει η δημοσιοποίηση απόψεων και θέσεων...τη κριτική. Ακόμη και το προσωπικό σχόλιο είναι αποδεκτό στις σύγχρονες δημοκρατικές κοινωνίες. Υπήρξαν μάλιστα εποχές κατά την διάρκεια τον οποίον ήταν αποδεκτό ακόμη και το λιβελογράφημα, όταν είχε υπογραφή.
Κατά τα άλλα, ο ρυθμός και ο τρόπος με τον οποίο αρπάζεσαι, με κάνει να υποθέτω - βάσιμα - ότι...όταν έχεις περίοδο πρέπει να πονάς πολύ.
Επίσης εκφράσεις του στυλ : "θα γράφω ότι μου καυλώνει" δεν είναι δόκιμες για γραπτό λόγο και απέχουν της συγκριτικής.
Ο Μπαμπινιώτης μάλιστα στέκεται με διστακτικότητα απέναντι στο θέμα της απορρόφησης απο το γραπτό λόγο αργκό εκφράσεων που παραμένουν ακόμη σε μια κατάσταση ρευστή.
Διότι εντάξει άντε και καύλωσες, μετά τι ;
Υγρά, σάλια, ορμόνες, κύτταρα να αναπαράγονται κ.ο.κ.
Εν κατακλείδι το πρόβλημα της καύλας δεν είναι μια παπαριά. Αντιθέτος το πρόβλημα της Αθηνάς είναι μια παπαριά.
GeorgeS.
(Χαμογέλασε και λιγουλάκι. Στο ορκίζομαι, δε θα σε πειράξει καθόλου).

1:21 PM  
Blogger RaZzMaTaZz said...

Πέρα από το συναισθηματικό κομμάτι, το θέμα της γραφειοκρατίας με τις άδειες παραμονής είναι μεγάλη υπόθεση στην Ελλάδα (έξω δεν ξέρω τι γίνεται).
Μου θύμισες μια περίπτωση ενός Αλβανού από ένα κέντρο απεξάρτησης. Ο άνθρωπος ήταν τοξικομανής και θέλησε να απεξαρτηθεί, όλα καλά μέχρι εδώ. Εκκρεμούσαν όμως σε βάρος του κάποια δικαστήρια για μικροκλοπές. Εντάξει κι αυτά, τέτοιες δίκες αναβάλλονται όσο ο ασθενής νοσηλεύεται. Έλα όμως που εν μέσω της θεραπείας έληξε η άδεια παραμονής και δεν μπορούσε (για κλασσικούς γραφειοκρατικούς λόγους) να την ανανεώσει.
Και βρέθηκε στην ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ κατάσταση του να μην μπορεί να μείνει στη χώρα (επειδή δεν είχε άδεια), αλλά και να μην μπορεί να φύγει (γιατί θα χαρακτηριζόταν φυγόδικος ή όπως αλλιώς το λένε).
Δεν χρειάζεται "συμπόνια" για τις όποιες μεμονωμένες περιπτώσεις αλλά ένα γενικότερο πλαίσιο όπου αυτές θα ενταχθούν. Δεν είναι μόνο η Αθηνά που αναφέρεις σε αυτή τη δύσκολη θέση, είμαι σίγουρη. Εγώ πήγα σε σχολείο όπου τα μισά παιδιά της τάξης μου ήταν αλλοδαπά και την "πατρίδα" τους την ξέρανε μόνο από καρτ ποστάλ -και ούτε. I think that what we see is just the top of the iceberg.

2:49 PM  
Blogger triantara said...

@tolisbak: δηλαδή στην Ελλάδα δεν επιτρέπεται αλλοδαποί να παίρνουν την ελληνική υπηκοότητα;;; δεν το ήξερα αυτό και επίσης δεν ήξερα ότι η Ελλάδα είναι ο κέρβερος της ΕΕ. Θα το ψάξω Τόλη μου, ευχαριστώ!

@ξέρεις εσύ: έχω μια υποψία, κάτσε και μη μιλάς ακόμα :)

@GeorgeS: ΕΥΤΥΧΩΣ που η δημοσιοποίηση προσωπικών απόψεων και θέσεων είναι σε μας ακόμα επιτρεπτή (από ότι βλέπω εσένα δεν σου αρέσει καθόλου αυτό, μήπως σου λείπει το 1967;;;)
Αν δηλαδή το πω έτσι: στο δικό μου το μπλογκ, θα γράφω ότι εγώ θέλω! αυτό θα το καταλάβεις;;;;;
Από την στιγμή που πετάς συνεχώς προσωπικά σχόλια για το πως νιώθω εγώ και τι νιώθω όταν έχω περίοδο, νομίζω ότι δεν θα συνεχίσω στο δικό σου επίπεδο. Και επειδή όποιος εδώ μέσα έχει προσπαθήσει να ανοίξει διάλογο μαζί σου, εσύ προτιμάς να το παίζεις Δάσκαλος και ότι ξέρεις καλύτερα τι είναι καλό για μας, με το υφάκι του στυλ "εγώ είμαι και μεγαλύτερος σας, ακούστε με που κάτι ξέρω παραπάνω" να σου υπενθυμίσω ότι συμβουλές για το αν θα πρέπει να χαμογελάω ή το τι θα κάνω ούτε σου ζήτησα, ούτε οι υπόλοιποι στους οποίους έχεις επιτεθεί εδώ μέσα. Ή μήπως έχεις αυταπάτες ότι μπορεί έτσι να σε πάρει κάποιος σοβαρά;;;
Να μου επιτρέψεις εδώ να το παίξω ΕΓΩ Θεός μέσα στο δικό μου μπλογκ, και σου λέω ότι αν δεν έχεις να προσφέρεις κάτι ΑΞΙΟΛΟΓΟ στον διάλογο που γίνεται, να συνεχίσεις την συμβουλευτική και τις προσβολές σου κάπου αλλού. Θα σε παρακαλέσω να ξεσπάσεις κάπου αλλού και να μην απαντήσεις, γιατί πραγματικά δεν με ενδιαφέρει τι πιστεύεις για μένα. Αλλά μην μου τρως τον χώρο που έχω παραχωρήσει εδώ για τους υπόλοιπους. Γεια χαραντάν.

@razzmatazz: Όχι, δεν μιλάω ούτε για συμπόνια ούτε για συναισθηματισμούς. Γι'αυτό άλλωστε έγραψα στο τέλος του ποστ ότι ήμουν τσαντισμένη όταν το έγραφα, για να είναι κατανοητό ότι ναι μεν εκείνη την ώρα ήμουν φορτισμένη με αυτό που διάβασα, αλλά φυσικά υπάρχει και η λογική εξήγηση της κατάστασης αυτής. Δεν είχα τον χρόνο μέχρι τώρα να ψάξω στο ίντερνετ, πως είναι τα πράγματα στην Ελλάδα όσον αφορά τους αλλοδαπούς και την υπηκοότητα, γι'αυτό ρώτησα εάν ξέρει κανείς, να μας πει. Θα το ψάξω και θα σας πω.

4:45 PM  
Blogger Giramondo said...

Αγαπητέ GeorgeS. (καλά άρχισα!)

...αναρωτιέμαι σε τι τόνο να απαντήσω...σε όσα "αράδιασες" παραπάνω...



α)όπως είπες και εσύ...με άλλα λόγια φυσικά...η κριτική είναι δεκτή όταν έχει υπογραφή...η δική σου...πού είναι;;Γιατί ένα GeorgeS. δεν μου φτάνει!Βάλε το όνομά σου ή το blog σου έστω...να ξέρουμε με ποιον έχουμε να κάνουμε...αν και πολύ φοβάμαι ότι ανήκεις στο γνωστό είδος παντογνώστη-κριτή που όμως δεν παράγει...για να μην κριθεί!

β)φαλλοκρατικές παρατηρήσεις...του στιλ "όταν έχεις περίοδο"...δείχνουν πολλά!Προσοχή λοιπόν!

γ)Ο Μπαμπινιώτης(γλωσσολόγος με καλές δημόσιες σχέσεις!) δεν έχει το "αλάθητο"...οπότε δεν αποτελεί από μόνος του επιχείρημα!

δ)Είπες: "το πρόβλημα της καύλας δεν είναι μια παπαριά"...
Σοβαρά;;;Να υποθέσω κάτι τώρα...ή λάθος κατάλαβα;;

ε)Είπες: "το πρόβλημα της Αθηνάς είναι μια παπαριά"...
Τι λες βρε άνθρωπε(αν είσαι!!);;;;
Η ζωή ενός ανθρώπου είναι παπαριά;;;

Ελπίζω να ήταν απολαυστική η κριτική μου!

φιλιά

5:14 PM  
Blogger Giramondo said...

Αγαπητή συν- triantara...

συγνώμη για το ξέσπασμα...

πολύ ενδιαφέρον το θέμα!!!

φιλιά

5:18 PM  
Blogger Tolisbak said...

giramondo και λοιποι:
Ο Μπαμπινιώτης είναι φίρμα μόνο στην Ελλάδα, στο εξωτερικό δεν έχει δημοσιεύσει τίποτα (τουλάχιστον έτσι έμαθα από άλλον γλωσσολόγο από τας Ευρώπας.

George S: μου θυμίζεις τον γνωστό διαννούμενο αλλά στο πιο χυδαίο....

triantara: Δεν θα εκπλαγώ καθόλου εαν μετά από 30 χρόνια στας Ευρώπας ακολουθηθεί μια πολιτική διωγμών με πρόσχημα την τρομοκρατία ή κάποια ασθένεια, αλλά με άλλους σκοπούς.... Τα περί ανοχής και ενσωμάτωσης είναι σάλτσες για να αισθανόμαστε καλά, όταν τα πράγματα πάνε καλά-στην ανάγκη ο άνθρωπος δεν υπολογίζει ηθική κλπ, πόσο μάλλον οι κυβερνήσεις και οι λαοί.

Φαντάζεσαι τι θα γίνει εαν οι Αλβανοί κάνουν αντάρτικο για την "Τσαμουριά"; Τίποτα καλό γι΄αυτούς....

Τα πάντα ρει.

7:31 PM  
Blogger Giramondo said...

Γιατί Tolisbak είπα εγώ ότι είναι κάτι ο Μπαμπινιώτης;;; Μάλλον το αντίθετο!

2:27 AM  
Blogger triantara said...

@giramondo: τίποτα, εντάξει :) καλώς ήρθες

@tolisbak: συμφωνώ μαζί σου για τους ακόμα πιο δύσκολους καιρούς που έρχονται. εδώ έχουν αρχίσει και δυσκολεύουν πολύ τα πράγματα, αλλά σε άλλο ποστ μου θα εξηγήσω.

@giramondo: νομίζω πως και ο τολης αυτό εννοούσε.

12:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

Παιδιά, πραγματικά έχω χρόνια το γλεντήσω έτσι.
Θερμή παράκληση. Ένας - ένας. Όχι όλοι μαζί, γιατί δε σας προλαβαίνω και φοβάμαι να μη πληγώσω κανέναν άθελα μου.
GeorgeS.

4:13 PM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home