Wednesday, November 15, 2006

Το κακό το μάτι


Δεν είμαι προληπτική. Δεν πίστεψα ποτέ στις μαύρες γάτες που μας προσπερνάνε και μας "φέρνουν" κακή τύχη, ούτε στις ανοιγμένες ομπρέλες μέσα στο σπίτι, ούτε στους σπασμένους καθρέφτες, ούτε τίποτα.

Το ότι μας έλεγαν να μην περνάω κάτω από ladders (άμα σας πω ότι δεν μπορώ να θυμηθώ την ελληνική λέξη, θα με πιστέψετε; ΚΟΛΛΗΣΑ λέμε!!!) θεώρησα ότι είχε να κάνει με την γκαντεμιά μου να ελκύω οποιοδήποτε αντικείμενο θα μπορούσε να μου σπάσει το κεφάλι - βάζα, σφυριά, την ΠΑΠΥΡΟΥΣ-ΛΑΡΟΥΣ-ΜΠΡΙΤΑΝΙΚΑ της γιαγιάς μου, τοίχους, κουλουπου, κουλουπου - οπότε δεν με έπεισαν ποτέ πως υπάρχουν τέτοιες δυσειδαιμονίες.

Σιγά-σιγά όμως (στα "τριανταφεύγα" μου όπως θα έλεγαν κάποιοι τσαντήλες εκεί έξω ;ΡΡΡ ) αρχίζω και καταλαβαίνω γιατί οι γιαγιάδες μας ή οι μαμάδες μας μας έπρηζαν με τέτοιες "βλακείες".

Φαντάζομαι πως όταν βγαίναμε έξω για να παίξουμε και έκλεινε πίσω μας η πόρτα, εκείνων σπάραζε η καρδιά τους και γέμιζαν τα μυαλά τους όλα τα πιθανά σενάρια που θα μπορούσαν να συμβούν στα "αγγελούδια" τους. Απ'το να γδάρουμε το γόνατο μας -ντάξει, η δικιά μου το είχε σίγουρο αυτό και χαιρόταν αν ήταν ΜΟΝΟ το γόνατο που θα μάτωνε όση ώρα σεργιάνιζα έξω - μέχρι να δραπετεύσει ο χειρότερος παιδέρας όλων των εποχών και να αποφασίσει να έρθει στην δική μας γειτονιά για
κυνήγι. Προσπαθώντας λοιπόν να μας 'τρομάξουν' με τις ιστορίες τους, ίσως να κατάφεραν κάποιες στιγμές να μας κάνουν να σκεφτούμε λίγο παραπάνω προτού κάνουμε καμιά βλακεία.

Το μόνο πράγμα που μου έκανε ποτέ εντύπωση ήταν το "ξεμάτιασμα". Με τρόπο μαγικό, κάθε φορά που γύρναγα με χτυπημένα καλάμια, κούτελα ή αγκώνες, κάθε φορά που με πόναγε η κοιλιά μου ή κάθε φορά που είχα πονοκέφαλο, άρχιζε η μάνα μου τα "μαγικά" της. Είχαμε τα βραχιολάκια με τα μπλε μάτια που μας ανάγκαζε να φοράμε σε διάφορες συγκεντρώσεις (βαφτίσια, γάμους, πανηγύρια, κλπ). Τις συνταγές με το λάδι και το νερό που μας πασάλειβε για να δει αν είμαστε ματιασμένοι. Τα μαγικά τα λόγια (που θα μας μάθαινε κάποτε για να τα λέμε κι εμείς στα παιδιά μας, αλλά δεν πρόλαβε τελικά) που έλεγε από μέσα της κι εμείς προσπαθούσαμε να διαβάσουμε τα χείλια της μήπως και πιάσουμε καμιά λέξη...

Νομίζω όμως ότι αυτό που τελικά είχε την μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και μας έκανε να τα ξεχάσουμε όλα ήταν το χάδι της. Όλα τα άλλα ήταν απλά σάλτσες για να χαζεύουμε και να νομίζουμε ότι κάνει μαγικά.

Και παρ'όλο που ήμουν χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά τα τελευταία 12 χρόνια, κάθε φορά που είχα πονοκέφαλο, κάθε φορά που μου συνέβαιναν αναποδιές, κάθε φορά που είχα βαρέσει (κυριολεκτικά ή όχι) το κεφάλι μου στον τοίχο και έψαχνα να βρω αυτούς που με "μάτιασαν", λες και το ήξερε και έπαιρνε τηλέφωνο.
"Να σε ξεματιάσω;"
"Ναι."
"Εντάξει τώρα;"
"Ναι :)"

Μόνο που δεν μου είπε ποτέ αν υπάρχει προληπτικό ξεμάτιασμα. Αυτό δηλαδή που στο κάνουν προτού πάθεις κάτι. Εκεί που όλα έχουν αρχίσει να μπαίνουν στην θέση τους και φοβάσαι ότι κάτι θα γίνει και θα πέσει ο ουρανός να σε πλακώσει. Εκεί που όλο καλά σου συμβαίνουν και φοβάσαι πως θα σου βγουν ξυνά.

Γιατί όπως και να το κάνουμε, πρέπει να υπάρχει μια ισορροπία βρε αδερφέ, δεν πρέπει;;; Το γινγκ και το γιανγκ δεν το λένε κάποιοι;;; Και τελικά όταν κάτι σε "καίει" πολύ, όταν το νοιάζεσαι και το αγαπάς, τότε αρχίζεις να πιστεύεις σε κακοτυχιές, δυσειδαιμονίες, καλικάντζαρους και μέχρι και στα Βριλ αρχίζεις να πιστεύεις (χεχε, τελευταία τα έμαθα αυτά ;) γιατί απλά δεν πιστεύεις στην τύχη σου. Δεν πιστεύεις πως ναι, τελικά μπορεί να αξίζεις το καλό που σου έτυχε: το 50άρικο που βρήκες στον δρόμο, τον ελεγκτή που δεν σε είδε την ώρα που δεν είχες εισητήριο επάνω σου, τον νεαρό που σου έδωσε το τηλέφωνο του χωρίς να κομπλάρει ή το Lotto που κέρδισες και φυσικά δεν το περίμενες.

Εάν υπάρχει λοιπόν, αγαπητέ αναγνώστη, ένα τέτοιο ξεμάτιασμα, εάν εσύ ή κάποιος που ξέρεις το γνωρίζει, πήγαινε φέρτο και ξεκίνα με αυτό εδώ το μπλογκ τα "μαγικά" σου.
Άρχισε να ψέλνεις, να ραντίζεις, να μουτζώνεις ή να φτύνεις. Δεν με νοιάζει. Για μια και μοναδική φορά δεν θα σε μπινελικώσω.

Αρκεί να πιάσει και να μην πέσει ο ουρανός να με πλακώσει για κανά 2 βδομάδες ακόμη. Κι αν μέχρι τότε είναι όλα εντάξει, τότε ακόμα κι αυτές τις παπαριές του Coehlo θα κάτσω να διαβάσω! (πάλι μεγάλη κουβέντα είπα αλλά χαλάλι... ;)

Labels:

16 Comments:

Blogger antikoala said...

Κι έλεγα πως θα διάβαζα καμμιά e-Χαρδαβελίστικη ιστορία με τέτοιο τίτλο που έβαλες... Όλα αυτά για να μας πεις πως σου πάνε όλα δεξιά τον τελευταίο καιρό :) Φαντάζομαι ότι χαίρονται όλοι που το ακούνε. Πάντα χαρές! (e-φτου να μη σε e-ματιάσω)

4:04 AM  
Anonymous Anonymous said...

xexexexexe...
ena aplo xematiasma pou mou xoun pei einai to exhs: metras tis trupes sou kai les to pater hmwn 3 fores!!
filia

9:58 AM  
Blogger Krotkaya said...

καλέ τι έπαθες και μελετάς τέτοοια πράματα;;;

φτου φτου φτου!

11:20 AM  
Anonymous mpampakis said...

Ξέρεις τι είναι τα Βριλ και δεν ξέρεις τι είναι οι σκάλες;

Σου χρειάζεται πολύ γερό ξεμάτιασμα μου φαίνεται!

;^p

11:59 AM  
Blogger renata said...

Προληπτικό ξεμάτιασμα δεν ξέρω. Απ΄το κανονικό ξέρω με λάδι και νερό (sic). Μάτιαζαν-πίστευε- συχνά τον πρώην και το ξεμάτιασμα έγινε ένα απ΄τα καθήκοντά μου! λοοοοοοοοοοοολ
Τι είναι τα βριλ;

6:58 PM  
Blogger manosantonaros said...

Πού να την κρύψουμε την τρυφερότητα;
Αναρωτηθηκε η μικρή... και έβαλε ματσο λέξεις (έπεσα κάτω από τα γέλια με τον "παιδέρα") για να την μασκαρέψει....
Ομως η πουτάνα -η τρυφερότητα- ξεγλύστρησε, σε μια παραγραφο πάνω-σε μια παράγραφο κάτω ή γύρω γύρω από τη λέξη.... αχ, να δεις πώς την είπες.... α, την βρήκα "το χάδι της"...
Την πουτάνα την τρυφερότητα, άτακτη που'ναι.

11:21 PM  
Blogger Krotkaya said...

Καλέ που χάθηκες; Μηπως σε ματιασαν στ αληθεια και μετα σε απηγαγαν οι εξωγηινοι???

τελειο το ποστ σου, και εξαιρετικο το σχολιο του κυριου Μανου από πάνω!

1:38 PM  
Blogger effie said...

Skala το λέμε εδώ στο Ελλάντα το λάντερ αγαπούλαααα!!! ;>>

Όταν όλα σου πάνε καλά, έχω διαπιστώσει οτι βοηθάει να μην το διατυμπανίζεις παντού (το blog εξαιρείται!)

3:49 PM  
Blogger Fingo said...

Δεν πιστευω σε αυτα.Η μανα μου ομως ναι.Αρα ρωτα αυτην

9:58 PM  
Anonymous Anonymous said...

Με κάτι τέτοια όπως οι σκάλες, συμφωνώ γιατί αυτό είναι και το λογικό· με άλλα έχουμε απλές προκαταλήψεις· για κάποια άλλα δε θα κάνω κουβέντα, γιατί πιστεύω σ' αυτά, αλλά τους έχω κολλήσει την ετικέτα «ΠΡΟΣΟΧΗ - ΥΠΕΡΦΥΣΙΚΟΝ» (a.k.a. όσο και να το ξεψαχνίζεις, άκρη δε βγάζεις), και το λέω έχοντας σώας τας φρένας, κύριε Πρόεδρε.

Τέλος πάντων, όχι, δεν υπάρχει. Αν πιστεύεις σε κάποια θρησκεία ή κάτι παρόμοιο, κάνε μιαν αφιέρωση (όπως Warlord - Deliver us from Evil· Iron Maiden - Lord of the Flies· Black Sabbath - Lord of this World· ή Rhapsody - Lord of the Thunder· ταιριάζουν στην καφρίλα της φάσης :P).

11:12 AM  
Blogger manosantonaros said...

Ευχαριστώ krotkaya. Από σένα το παίρνω με μεγάλη χαρά το σχόλιο σου... Φιλιά.

12:53 PM  
Blogger triantara said...

@antikoala: thanks για το φτύσιμο!!! (να και άλλη μια πρόταση που δεν περίμενα ποτέ να πω... ;)

@soulmates: χαχαχαχαχα!! να μετρήσω και τις τρύπες των αυτιών μου;;; ;)

@krotkaya: έχεις χάσει επεισόδια εσύ, να περιμένεις μαιλ! (αλλά όχι σύντομα για να μην το χέσουμε και τελείως! ;)

@mpampaki μου!!! σε σκεφτόμου απλά δεν είχα τα @@ να σου γράψω...
αλλά άλλο οι σκάλες (stairs) και άλλο τα ladders, ή κάνω λάθος ρε παιδιά;;;; εξηγείστε την άμοιρη ξενιτεμένη! :)

@renata: ααα, άμα δεν ξέρεις τα βριλ, περιμένεις να σου πω δημοσίως τι είναι;;; Τοπ σίκρετ μαι ντίαρ, τοπ σίκρετ!!! ;Ρ

@manos: έ, τι να σχολιάσω τώρα κι εγώ, τα είπες καλύτερα ;)

@effie: ευτυχώς που εξαιρείται το μπλογκ γιατί προς στιγμήν μου έφτασε το σκατόν εις τον κώλον! ;)))

@fingo: τώρα αυτή είναι σοβαρή πρόταση; και που θα την βρω εγώ την μάνα σου;; έχει μπλογκ; για κανόνισε να φτιάξει ένα, να μας ξεματιάζει ιντερνετικώς!!!!!

@rasputin: χαχαχαχαχαχαχαχαχαχα!! θενκς για την λίστα, θα τα ακούσω ένα-ένα ευλαβικα!! :)

@manos: αμάν, σταματήστε τα σορόπια γιατί θα γλυστρήσει κάνας άνθρωπος πια!

1:12 PM  
Blogger Boy on a chair said...

Με έχασα αλλά σας ξαναβρήκα. triantara πολλά φιλιά στο μέλλον!

11:29 PM  
Blogger elenitsa! said...

κουκλιτσα και γω παντα αναρωτιομουν πως μπορει να πιανει το ξεματιασμα. τελικα κατελειξα στο γεγονος πως τα πιστευω ολα αυτα, εχουν να κανουν εν μερει με τη θρησκεια θεωρω, και ναι τα πιστευω. τωρα βεβαια το να περασεις κατω απο τη σκαλα εκτος απο το να εχεις κακη τυχη μπορει να εχει και ως αποτελεσμα απο τη γκαντεμια αυτη να πεσει η σκαλα πανω σου...λεμε τωρα....ή μπορει κατα λαθος να πατησεις τη μαυρη γατα και να πεσεις κλπ

9:30 AM  
Blogger AsGoodAsItGets said...

Βριλ:

"Κατά τον Φουράκη είναι εσωγήινοι, δηλαδή πλάσματα που έρχονται από το εσωτερικο του πλανήτη (Κούφια Γη). Είναι νάνοι και βγαίνουν κοντά στα Βριλήσια. Για να επικοινωνήσεις μαζί τους πρέπει να βρεις έναν μυστικό κρύσταλο τους."

.
..
...

Πες μου ότι κάνεις πλάκα, ε;




Πάντως κι εγώ δεν είμαι προληπτικός, αλλά από πείσμα και μόνο, έτσι για να τη σπάω στους υπόλοιπους, έχω το 13 για τυχερό μου αριθμό. :Ρ

12:36 PM  
Anonymous Anonymous said...

oreo augo pantos!

9:22 AM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home