Wednesday, December 13, 2006

The ninth configuration (1980)


Ένας μοναχικός πύργος μέσα στο δάσος.


Ένας ψυχίατρος ονόματι Κane που θέλει πραγματικά να βοηθήσει.

Ένας αστροναύτης που φοβήθηκε να πάει στο φεγγάρι.

Ένας βετεράνος του Βιετνάμ σκηνοθετεί έργα του Σαίξπηρ με σκυλιά.

Ένας άλλος "τιμωρεί" τα μόρια του τοίχου με μια βαριοπούλα, μήπως και τον αφήσουν να περάσει ανάμεσα τους χωρίς να τα αγγίξει.

Μια σακούλα πατατάκια που αφήνει την τελευταία της πνοή στην τσέπη του αστροναύτη.

Ο δράκουλας, ένας λυκάνθρωπος και το τέρας του Φρανκενστάιν συναντιούνται σ'ενα τρελλοκομείο.

Υπάρχει τελικά η υπέρτατη ανιδιοτελής πράξη; Ή είναι μόνο ένας μύθος;

"In order for life to have appeared spontaneously on earth, there first had to be hundreds of millions of protein molecules of the ninth configuration. But given the size of the planet Earth, do you know how long it would have taken for just one of these protein molecules to appear entirely by chance? Roughly ten to the two hundred and forty-third power billions of years. And I find that far, far more fantastic than simply believing in God."
Col. Vincent Kane


Την επόμενη φορά που θα πάω βόλτα σ'εκείνο το δάσος, δίπλα σ'αυτόν τον πύργο, θα πάρω μαζί μου ένα τεράστιο φτερό. Γιατί αν τελικά ο Θεός δεν είναι πραγματικά τίποτα άλλο από ένα "giant, all-knowing foot", εγώ θέλω να δω αν έχει χιούμορ...


____________________________________________________

Το παραπάνω ποστάκι είναι αφιερωμένο σε μια απ'τις αγαπημένες μου - και δυστυχώς (ή μήπως ευτυχώς;;) τελείως άγνωστες - ταινίες όλων των εποχών. "The ninth configuration" (1980) γράφτηκε από τον δημιουργό του "Εξορκιστή", William P. Blatty, ο οποίος την έκοψε και την έραψε αμέτρητες φορές από τότε - πάνω από 7 director's cuts αν δεν κάνω λάθος. Οι ερμηνείες όλων (και κυρίως του Stacey Keach που τον ήξερα μόνο από κάτι χαζές τηλεοπτικές σειρές...) είναι μαγευτικές και μαζί με το απίστευτο σενάριο (βραβείο Golden Globe, but who gives a fuck about awards anyway... ;) του Blatty και τον επιβλητικό πύργο του Eltz (τον οποίο κατάφερα επιτέλους να επισκεφτώ πέρσυ και ναι, είναι πραγματικά υπέροχος) δημιουργούν μια "βαριά" ατμόσφαιρα αλλά καταφέρνουν να την συνδυάσουν επιτυχημένα με έναν καταπληκτικά αστείο διάλογο.

[ακούτε: Black Sabbath - Paranoid]

Labels:

19 Comments:

Blogger Krotkaya said...

μ'αρέσεις όταν γίνεσαι έτσι τρομακτική, αλλά ψιλοφοβάμαι και δεν πλησιάζω!

11:51 PM  
Blogger padrazo said...

και πως θα βρούμε αυτή την ταινία μετά από αυτη την εντυπωσιακή διαφήμιση; για λέγε τωρα γιατί με έβαλες σε περιέργεια και πειρασμό μεγάλο.

1:01 AM  
Blogger triantara said...

@krotkaya: γαβ, γαβ, γαβ!!!!! ;Ρ
(μην φοβάσαι... σκύλες που γαβγίζουν δεν δαγκώνουν... :)

@padrazo: χμ... κοίτα να δεις σύμπτωση! τυγχαίνει να έχω στην συλλογή μου την εν λόγω ταινία... :D
(αλλά χωρίς υπότιτλους. την παλεύεις;)

1:13 AM  
Blogger asteroid said...

Σου εύχομαι ο Θεός να έχει χιούμορ, γιατί, αλλοιώς, έτσι κσαι Τον γαργαλήσεις, την έβαψες... (αλλοιώς το λέγαμε κάποτε, αλλά κωλύομαι να το γράψω!).
Σ' ό,τι αφορά τον Stacy Keach, η αλήθεια είναι πως πρόκειται για ένα από τους πιο παραγνωρισμένους ηθοποιούς του Αμερικανικού κινηματογράφου. Σε ρόλο ξεπεσμένου boxer δίνει ρεσιτάλ στην ταινία Fat City του John Huston (1972, νομίζω, οπότε δεν είχες καν γεννηθεί!!!), δίπλα σε έναν νεαρό και άγουρο Jeff Bridges.
Welcome back!

12:34 PM  
Anonymous Anonymous said...

Καλώς τηνα!!!
Το ότι την βρίσκω και εγώ ενδιαφερουσα την ταινία από τα λίγα που μας είπες, είναι ανησυχητικό, γιατρέ μου?
;p

12:44 PM  
Blogger VITA MI BAROUAK said...

Περπατώντας στο δρόμο με τις γερασμένες λευκές, να σου πίσω από ένα κορμό, πετάγεται η αιμοδιψής τριαντάρα με τη χατζάρα στο χέρι και μου επιτίθεται!
Πάλι καλά που κουβαλώ πάντα μαζί μου το ασημένιο μάγκνουμ μου…

2:51 PM  
Anonymous mpampakis said...

Ψιτ! Το λινκ στο τέρμα του ποστ έχει Black Sabbath και Paranoid, όχι Radiohead.

Δεν με χάλασε δλδ. Και ίσως ταιριάζει και περισσότερο με το ποστ σου.

Καλημέρα!

3:04 PM  
Blogger allmylife said...

καλώς την!!!!!
λοιπόν, εγώ την "παλεύω" μετά τον padrazo - και μέηλ έχω και θα σκάσω αν δεν την δώ!!!!
σε πίεσα αρκούντως μικρή;;;

4:01 PM  
Blogger dr.Uqbar said...

Εαν η ταινία σχετίζεται έστω και λίγο με τις σκηνές που αναφέρεις πρέπει να τη βρούμε...
Θεϊκό μιλάμε!
να δούμε πού όμως!

4:21 PM  
Blogger sketo_katharma said...

.....καλά το λέω γω ότι είσαι πυροβολημένη....α να χαθείς ΡΕ!!!
....ταινία που δεν παίζει μέσα ο Σταμάτης Γαρδέλης.....δεν έχει ποιότητα!!!...και όσο για το ότι σε εντυπωσιάζει το γεγονός ότι είναι ""τελείως άγνωστη - ταινία όλων των εποχών"".....ξέρεις σε πόσες τέτοιες έχει παίξει ο Γκουζγκούνης εεεεεε??????Για αυτόν όμως δεν γράφεις τίποτα....πέφτεις σε descrimination κυρία μου...ακούς???.....που θα μου πεις εμένα ότι δεν ξέρω από τέχνη!!!!!

5:26 PM  
Anonymous Anonymous said...

Μετά από αυτό το Post, οφείλω να κοιτάξω να την βρω...που θα μου πάει...έχω και εγώ τις άκρες μου! :)

10:15 PM  
Anonymous Anonymous said...

Μετά από αυτό το Post, οφείλω να κοιτάξω να την βρω...που θα μου πάει...έχω και εγώ τις άκρες μου! :)

10:17 PM  
Anonymous Anonymous said...

Μετά από αυτό το Post, οφείλω να κοιτάξω να την βρω...που θα μου πάει...έχω και εγώ τις άκρες μου! :)

10:20 PM  
Blogger triantara said...

@asteroid: ώστε έτσι ο Keach... θενκς για την πρόταση, θα την ψάξω. Όχι, εγώ γεννήθηκα 2 χρονάκια πιο μετά ;)
it's nice to be back :D

@philos: κοίτα, αν η κατάσταση σου είναι ανίατη, απόλαυσε το... ;Ρ

@vitamibarouak: και ποιος σου είπε ότι θα προλάβεις να καταλάβεις ότι θα στην πέσω;;; είμαι ύπουλη εγώ... ;Ρ

@mpampakis: !!!!!!!!!!!!!!!!! ΝΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ ΕΠΙΑΣΕ ΤΟΠΟ!!!!!
(μεταξύ μας, για το paranoid πήγαινα, απλά έγινε μπέρδεμα. πάρτο τώρα και ολόκληρο να το χαρείς :)

@allmylife: οκ, αναμείνατε μαιλ! :)

@dr.uqbar: ναι, είναι δυσεύρετη αλλά δεν νομίζω ότι είναι για σας. ίσως να μην την καταλάβετε...
;ΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡ

@katharma!: που τον θυμήθηκες αυτόν!!!
καλά, τον Γκουζγκούνη δεν ξέρω;;;;; αν και μόνο από φήμες έχω ακούσει γι'αυτόν (και από κάτι κινητά... ;)

@άβατον: παιδιά, ελπίζω να μην σας πήρα άδικα τα μυαλά... δεν είναι ταινία για όλες τις ώρες... θέλει προετοιμασία, διαλογισμό, ασκήσεις αναπνοής, 15 πάτερ ημών και 1 αυτομαστίγωμα για να μπείτε στο πνεύμα ;)

12:49 AM  
Anonymous mpampakis said...

"ΝΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ ΕΠΙΑΣΕ ΤΟΠΟ!!!!!"

Δεν με πείραξε αυτό, αλλά φεύγοντας θα σου χαρακώσω το αυτοκίνητο με τα κλειδιά μου.

Ακούς εκεί θράσος!!!

;^p

10:09 AM  
Blogger AsGoodAsItGets said...

Ψάχτε τα μουλάρια σας, όλο και κάτι θα βρείτε.
Εδώ βρήκα το Eraserhead του Lynch, δεν πιστεύω ότι θα κολήσω σε ταινία με 7άρι στο imdb. ;)

Α, κι ευχαριστώ για τα ψάρ...εεε...την γνωριμία με το φιλμάκι.

8:59 PM  
Blogger Derek said...

άσχετο, αλλά αν μπορείς να βοηθήσεις με τα "υπαρξιακά" μου θα σου ήμουν ευγνώμον!
http://finland-at-home.blogspot.com/2006/12/blog-post_17.html

(και sorry που πετάχτηκα σαν την πορδή! :P)

7:14 AM  
Blogger Epsilon said...

Πολύ ενδιαφέρον! Δεν την έχω δει την ταινία, θα την αναζητήσω όμως. Σου πάει να γράφεις έτσι :-)

8:46 PM  
Blogger triantara said...

@mpampakis: ουστ ρε!!
;ΡΡΡ

@asgood: όποιος ψάχνει βρίσκει!
δεν κάνει τίποτις :)

@derek: σόρρυ που δεν έχω περάσει ακόμα, τώρα κάθησα να απαντήσω σε σχόλια, θα περάσω να σου τα λύσω όλα!!!
;)

@epsilon: και το κόκκινο μου πάει, μου είπανε ;)
θενκς

8:01 PM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home