Sunday, February 18, 2007

Utu


Utu θα πει "εκδίκηση" στα Μαοριανά.

Και τι θα πει "εκδίκηση" στα ανθρωπινά;

Κάποιοι την μπερδεύουν με την δικαιοσύνη. Μήπως η δικαιοσύνη είναι τελικά η τιμωρία που υφίσταται κάποιος χωρίς την συνειδητή ανάμειξη κάποιου τρίτου; Άστο καλύτερα αυτό, δεν είναι το θέμα μου τώρα.

Εκδίκηση είναι, λέει, όταν πάρεις το αίμα σου πίσω για κάποια αδικία που σου έκαναν. Και ποιος ορίζει τι είναι άδικο και τι δίκαιο; Που ξέρουμε ότι δεν "αξίζαμε" αυτό που πάθαμε; Η συμπαράσταση και η κατανόηση των άλλων; Άν δηλαδή ένας μας λέει ότι έχουμε άδικο και δέκα πως έχουμε δίκιο, τότε είμαστε καλυμμένοι; Ή φτάνει να ακούσουμε την φωνούλα του παιδιού μέσα μας, που ουρλιάζει γιατί δεν έγινε πάλι το δικό του; Είμαστε τότε καλυμμένοι;;;

Με χτυπάς;
Θα σε χτυπήσω.
Με σκοτώνεις;
Θα σε σκοτώσω.

Ξέρω κάποιον που δεν ξέρει ότι είναι εκδικητικός. Που πιστεύει ότι είναι το καλύτερο παιδί, άξιο αγάπης και εμπιστοσύνης, που θα φάει ότι χαστούκι του δώσεις υπομονετικά γιατί "σε αγαπάει". Και μετά από κάμποσο καιρό, θα στο γυρίσει πίσω, τριπλό και τετραπλό για να λυτρωθεί από την ήττα που έχει φάει. Για να μπορεί να δει "τον εαυτό του στον καθρέφτη χωρίς να ντραπεί", αψηφώντας αυτόν που έλεγε ότι αγαπάει.

Ξέρω και κάποιον άλλον, που δηλώνει στυγνά εκδικητικός και το διαφημίζει στο λάβαρο του. "Εγώ είμαι εγωκεντρικός και γουστάρω την εκδίκηση. Έτσι είμαι!"
Και πραγματικά την εκδίκηση του την περιμένεις, είναι προβλέψιμη αλλά δεν σημαίνει ότι είναι και αθόρυβη ή πως δεν πονάει.


Θά'θελα να μπορούσα να αγκαλιάσω τον πρώτο, να του πω ότι δεν έχει σημασία τι λένε οι άλλοι, ότι κανείς δεν θα σου δώσει την τιμή που αξίζεις, είτε σε αγαπήσει, είτε σε φτύσει. Θά'θελα να μπορούσα να ανοίξω τον εγκέφαλο του και να το έβαζα βαθιά μέσα, να μην το ξέχναγε ποτέ για να μην δυστυχήσει.

Θά'θελα να μπορούσα να αγκαλιάσω τον δεύτερο, να του δείξω ότι ξέρω πως πονάει περισσότερο εκείνος με κάθε του ψέμα, με κάθε του κοφτερό "όχι/δεν με νοιάζει/δεν σε έχω ανάγκη" παρά εγώ. Θά'θελα να μπορούσα να του είχα απαντήσει τότε που μου είπε "φοβάμαι πως θα πεθάνω μόνος, γέρος και με καρκίνο" πως αυτό θα μπορούσε να συμβεί μόνο αν με προλάβαινε πρώτη εμένα ο διάολος.

Μία φορά εκδικήθηκα κι εγώ συνειδητά και μελετημένα. Ήταν μεγάλη η ήττα που είχα φάει εγώ. Είχε πονέσει το χαστούκι πάρα πολύ και δεν το χώνευε ο εγωισμός μου. Ε, μικρέ/μεγάλε μου εγωισμούλη, θυμάσαι;;;

Για μερικά δευτερόλεπτα ένιωσα... τι ένιωσα;

Ηδονή.

Δεν περιγράφεται διαφορετικά. Είναι εθισμός να βλέπεις πως αντιδρά κάποιος σε κάτι που δεν περίμενε. Και που εσύ το κανόνισες.

Πως ένιωσα μετά από αυτό;

Δεν συνηθίζω να ντρέπομαι να βρίσω, αλλά κοκκινίζω όταν περνάνε τώρα οι λέξεις απ'το μυαλό μου.

Αν θα το ξαναέκανα;; Αν πω ''ποτέ'', θα έρθει ο καιρός που θα γυρίσω και θα με μουτζώσω... Άστο καλύτερα. Ας ελπίσουμε πως όχι.

Αν το μετάνιωσα;;; Μήπως ήξερα καλύτερα; Μήπως ήξερα τις συνέπειες για μένα; Φυσικά και όχι.

"Η γυναίκα που θα με κατακτήσει είναι αυτή που θα με φτύσει" είπε το δεύτερο παιδί μια φορά.
Αστέρι μου καλό, η γυναίκα που θα σε κατακτήσει δεν έχει ΚΑΜΙΑ σχέση με αυτήν που θα σε αγαπήσει...

Να πάρω άλλο ένα ανοιχτήρι να σου ανοίξω τον εγκέφαλο κι εσένα και να στο χώσω μέσα; Μήπως θα το καταλάβεις τότε;;;

Και τελικά είναι σωστό αυτό που άκουσα μια φορά: Η ήττα είναι η μάνα της εκδίκησης.

Και ρωτάω τώρα: Αν η εκδίκηση έχει την μάνα ήττα, μήπως με αδερφή την υπομονή να βγει τελικά άκρη;

Labels:

12 Comments:

Blogger allmylife said...

πολύυυυυ καλό ήταν αυτό!

άκου ένα στίχο που αγαπάω:

"εμείς και νεκροί θ' αγαπάμε το θύμα τον θύτη και την αφορμή..."


Φιλί.

7:46 PM  
Anonymous Anonymous said...

σ'ευχαριστώ ελένη μου. τι κρίμα όμως που δεν θα το μάθει ποτέ, ε;;;

τριαντάρα

8:35 PM  
Blogger allmylife said...

εγώ που πιστεύω πως,
κάπως θα το μάθει;;;



ο.κ., όμως.
έχεις δίκηο - το ξέρω!
(φιλοσοφώ μεγαλώνοντας για να μην τρελαθώ από τις απώλειες...)

8:13 AM  
Blogger triantara said...

This comment has been removed by the author.

8:43 AM  
Blogger Lost said...

Να πίνετε πιο συχνά αν είναι να γράφετε έτσι!!!

3:44 PM  
Blogger Nam3l3ss said...

Και εγώ συνήθως δηλώνω "εκδικητικός", και όντως είναι αλήθεια.

Δε χαρίζομαι χωρίς να νιώθω οτι αξίζει. Αλλά είμαι ξεκάθαρος από την αρχή. Αν μου την κάνεις, θα ευχηθείς να μην με είχες γνωρίσει. Αν είσαι σωστός/η θα με έχεις πάντα δίπλα σου...

Η εκδίκηση είναι (για μένα τουλάχιστον) ένα είδος κάθαρσης. Χωρίς αυτήν θα είχα πνιγεί καιρό τώρα...

Χαίρομαι που είμαι εκδικητικός
Ακόμα και αν (όπως λες και εσύ, και είναι πέρα για πέρα αλήθεια) αυτοί που δηλώνουν εκδικητικοί και "αυτάρκεις" είναι αυτοί που πονάνε και φοβούνται περισσότερο από τους άλλους.

8:57 PM  
Blogger nina said...

εγω καταλαβα οτι η καλυτερη εκδικηση δεν ειναι να κοψεις τα αρχιδια καπου αλλα να τον οδηγησεις στο σημειο να το κανει μονος του...οταν συνειδητοποιησει τις πραξεις του..οχι οτι αυτο σου προσφερει ηδονη η ευχαριστησει..νομιζω οτι απλα ξυνεις την πληγη για να βεβαιωθεις οτι τρεχει ακομα αιμα..

11:38 PM  
Blogger triantara said...

@allmylife: κάτι θα ξέρεις εσύ...
;)

@λοστ: οκ, θα το φροντίσω :)

@nam3l3ss: ελπίζω όμως να μην είσαι και τελείως απόλυτος ή να προσπαθείς να μπεις έστω και λίγο στο πετσί του άλλου, πρωτού τον διαγράψεις για πάντα... γιατί η αλήθεια έχει 2 και 3 και 23 όψεις...

@nina: ναι, είναι κι αυτός ένας τρόπος. αλλά αξίζει τελικά;

12:10 PM  
Anonymous keimgreek said...

στα τούρκικα πάντως σημαίνει σίδερο! utu με διαλυτικά στα u. να φέρω κάνα πουκάμισο; :-P

11:47 AM  
Blogger οι σκιές μιλάν said...

Αν η εκδίκηση έχει την μάνα ήττα, μήπως με αδερφή την υπομονή να βγει τελικά άκρη;

αν έρθει στον κόσμο τέτοιο παιδί, η υπομονή το μόνο που θα κάνει θα 'ναι ίσως να αναβάλει για καιρό να του βάλει το "μαχαίρι" στο χέρι.

Ο καθρέφτης πιο αποτελεσματικός. Το 'χω δοκιμάσει άπαξ και λειτούργησε.

Ναι, να πίνεις πιο συχνά.

11:00 AM  
Blogger triantara said...

@keimgreek: φέρε και πουκάμισο και σεντόνι κι ότι θες! το σίδερο είναι η μόνη δουλειά που την "έχω"... ;)))

@οι σκιές μιλάν: εγώ εννοούσα ότι ίσως με την υπομονή να φύγει η ανάγκη για εκδίκηση, αλλά μάλλον εσύ έχεις δίκιο...

:)

9:08 AM  
Blogger effie said...

Άσχετη η ερώτηση, είναι και παλιό το ποστ - τεσπα, αν το δεις το είδες:

Έπαθα πλάκα με την πρώτη φωτο! Μπορείς να μου δώσεις κανένα στοιχείο σχετικά;

10:56 AM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home