Wednesday, July 11, 2007

Η Πάρνηθα, η αναδάσωση, το Μοντ Παρνές και τα διατηρητέα

Photo by Rhavethstine

Πολλές φορές δεν καταλαβαίνω κάποια πράγματα κι έτσι αναγκάζομαι να κάνω πολλές (μα πολλές) ερωτήσεις. Προκαταβολικά σας ζητάω συγγνώμη που θα σας σπάσω λίγο τα @@ αλλά ακούστε με λίγο:

1. Υπήρχαν πράγματι 400 (ή κάπου εκεί) πυροσβέστες που τους είχαν στο "περίμενε" μέσα στο ΟΑΚΑ και ποτέ δεν τους έστειλαν στην Πάρνηθα;;;

2. Το Μοντ Παρνές είχε πράγματι γίνει διατηρητέο με αποτέλεσμα να μην μπορούν οι ιδιοκτήτες να το "ανακαινίσουν" ή να το "επεκτείνουν" όπως εκείνοι θέλουν;;;


3. Η φωτιά πράγματι έκαψε "όλη" την Πάρνηθα αλλά το καζίνο έμεινε ανέπαφο;;; γουάτ δε φάκ;;;


4. Οι ιδιοκτήτες του καζίνου έχουν τώρα το δικαιώμα να χτίσουν και να "επεκτείνουν" το κτίριο αυτής της μεγάλης "ελληνικής κληρονομιάς" που λέγεται Μοντ Παρνές;;;


Και τώρα όσον αφορά την αναδάσωση:


Παιδιά, καταλαβαίνω την ανάγκη που όλοι έχουμε να πάμε και να φυτέψουμε όσο πιο πολλά δεντράκια γίνεται, αλλά υπάρχουν μερικά φακτς που δυστυχώς δεν θα έπρεπε να παραλείψουμε μέσα στην καύλα μας να γλυτώσουμε από την ασφυξία και τις τύψεις.


- ΔΕΝ νοείται να σκαλιστεί το έδαφος μετά από μια τέτοια πυρκαγιά από άσχετους (όπως είμαστε όλοι εμείς που δεν έχουμε σπουδάσει δασοπόνοι, κουλουπου). Το μόνο που θα καταφέρουμε θα είναι να καταστρέψουμε ότι έχουν πετάξει ήδη τα πεύκα και τα άλλα δέντρα στο χώμα. Κι αν η κυβέρνηση βγαίνει τώρα και λέει ότι θα αρχίσει η αναδάσωση τον Νοέμβριο (έλεος!!!!!!!) είναι παπαριές και το ξέρουν...

- Όσες αναδασώσεις έχουν πετύχει έχουν γίνει από ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ (βλ. Υμηττός...). Εμείς θα φυτεύουμε 100 και θα βγαίνουν 3...

- Το έδαφος ΠΡΕΠΕΙ να το αφήσουμε να "ανασάνει" και να αρχίσει να βγάζει πράσινο από μόνο του, ΠΡΟΤΟΥ πάει οποιοσδήποτε με μια τσάπα κι αρχίσει να το σκαλίζει... (κι αυτό σημαίνει ότι το ΝΩΡΙΤΕΡΟ ΣΕ 1 ΧΡΟΝΟ θα πρέπει να αρχίσουμε να κάνουμε οποιεσδήποτε κινήσεις...)


- Η Πάρνηθα μέχρι τότε δεν χρειάζεται σκαφτιάδες αλλά ΦΡΟΥΡΗΣΗ για να μην αρχίσουν να φυτρώνουν ούτε καινούριες πτέρυγες στα καζίνα, ούτε καινούριες βίλλες ή άλλα "μανιτάρια"...

Με "πιάνει" κανείς ωρέ;;;

Labels:

18 Comments:

Blogger Η μικρή Ολλανδέζα said...

εγω σε «πιάνω»
Τωρα σ’αφήνω λίγο για να δουλέψω κιόλας, ναι;
χιχιχιχιχι

8:49 AM  
Blogger effie said...

1. Δεν κάηκε ΟΛΗ η Πάρνηθα. Ένα μέρος του δρυμού έχει διασωθεί κι άμα περάσεις απο εκεί, σε πιάνει η ψυχή σου στη σκέψη οτι καταστράφηκε ένα τόσο όμορφο κομμάτι φύσης...
2. Είναι λίγο μπέρδεγουέι νομίζω η ιστορία με την αναδάσωση: αν όντως χρειάζεται να περάσει τόσος καιρός για να ξεκινήσει η δενδροφύτευση, τότε γιατί το WWF οργανώνει εκστρατεία αναδάσωσης απο τώρα;
Υποτίθεται οτι πρόκειται για αξιόπιστη περιβαλλοντική οργάνωση - what's the catch?...

8:55 AM  
Blogger Loth said...

ΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΙΓΟΥΡΟ..Η ''ΑΝΑΔΑΣΩΣΗ'' ΜΕ ΣΩΣΤΟΥΣ ΣΠΟΡΟΥΣ ΑΠΟ ΕΚΕΙΝΕΣ ΤΙΣ ΒΙΛΛΕΣ ΠΟΥ ΦΥΤΕΥΤΗΚΑΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΝΤΕΛΗ ΚΛΠ..ΘΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΣΥΝΤΟΜΑ...

ΚΑΛΗΜΕΡΕΣ!

9:55 AM  
Blogger Μαρία said...

Συμφωνώ απόλυτα, τουλάχιστον στο κομμάτι της αναδάσωσης. Είναι λίγο "μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα" αυτές οι κινήσεις. Ας βρεθεί κάποιος ενημερωμένος να μας πει και μας πώς πρέπει να αντιμετωπίσουμε το θέμα... είναι κρίμα να υπάρχει τέτοια θέληση, να γίνονται τέτοιες κινητοποιήσεις και ο κίνδυνος μεγαλύτερης ζημειάς να είναι σε μεγαλύτερο ποσοστό απ' ότι το καλό που μπορεί να γίνει.

10:07 AM  
Blogger Darthiir the Abban said...

1. Δεν ξέρω, αλλά αν κάποιος ξέρει σίγουρα, τότε καλό θα ήταν να ξέρει αν ήταν εκπαιδευμένοι ή εποχικοί. Αν ήταν το 2ρο, και 10000 να ήταν, καλά έκαναν και καθόταν... Μην θρηνούσαμε και ανθρώπινες ζωές...
2. Δεν ξέρω, αλλά ακόμα και έτσι να είναι, υπάρχουν πράγματα ανώτερα από την ιδιοκτησία...
3. Νομίζω ότι δεν πλησίασε η φωτιά.
4. Όχι. Αν είναι διατηρητέο δεν έχουν δικαίωμα επέμβασης επάνω στο κτίριο. Σίγουρα παραπλεύρως μπορούν να χτίσουν αν τους επιτρέψει η δασική υπηρεσία ή αν αποχαρακτηριστεί η δασική περιοχή και μπει σε σχέδιο πόλεως.

Η αναδάσωση δεν νοείται ως 100 παιδάκια πάνε εκδρομή και φυτεύουν δεντράκια. η αναδάσωση είναι διαδικασία που γίνεται με δεδομένες μεθόδους. Η φύση χρειάζεται υποβοήθηση για να φτάσει πιο γρήγορα στην ισορροπία. Σίγουρα όμως δεν πρέπει να δημιουργηθεί ένα "τεχνητό" δάσος.

Στο ενδιάμεσο όμως πρέπει να αναλογισθούμε: Μπορεί η φύση να "αναγεννηθεί" σε μεγάλο βαθμό και δίνοντας δάσος, δίπλα σε ένα τόσο υποβαθμισμένο οικολογικά χώρο, όπως η Αθήνα; Υπάρχει ισορροπία ή αντί της αναγέννησης θα λάβει χώρα το φαινόμενο της ερημοποίησης; Μήπως οι κορυφές καταλήξουν βραχοκορφές λόγω της διάβρωσης, πριν λάβει χώρα αναγέννηση; Τί θα γίνει με την θερμοκρασία της Αθήνας; Την κλιματική ρύθμιση; Τους ρύπους; Έχουμε την πολυτέλεια να περιμένουμε την φύση μόνη της ή αξίζει να την υποβοηθήσουμε;

11:15 AM  
Blogger The Motorcycle boy said...

Συμφωνώ με όσα γράφεις και ειδικά με την περιφρούρηση. Βρες μου τώρα ΕΝΑΝ που θα πάει να καταγγείλει στην πολεοδομία οτι κάποιοι χτίζουν στην Πάρνηθα.

1:49 PM  
Blogger XBlog said...

Πήραμε αυτό μας άξιζε ...

xblog

3:33 PM  
Blogger ~~A~~ said...

Πάντως πριν μερικά χρόνια που πήγαινα ακόμα σχολείο,μας είχαν πάει στον Υμηττό για να βοηθήσουμε στην αναδάσωση.Οι τρύπες ήταν ήδη ανοικτές και απλά μας δίναν τα δεντράκια,τα βάζαμε και κλείναμε τις τρύπες με φτυάρια.Τα δεντράκια πλέον φαίνονται από μακριά!!!

5:36 PM  
Blogger Puppet_Master said...

se piasame kopelia.
swsta ta les.poios sa akouei einai to problem...

3:14 AM  
Anonymous Τανίλα said...

De ξέρω, έχεις κάνει αποτρίχωση;
Πως να σου πιασω το μπούτι αλλιώς;

8:14 AM  
Blogger triantara said...

@μικρή ολλανδέζα: δούλευε, δούλευε εσύ, κι άσε εμάς να φωνάζουμε... ;ΡΡ

@effie: politics my dear, politics...

@loth: αχ, να πάμε κι εμείς να υιοθετήσουμε κάνα τέτοιο "δεντράκι" καλέ!

@μαρία: ο κύριος Μάργαρης είναι νομίζω ένα από τα πιο σημαντικά άτομα που θα έπρεπε να σκάσουμε και να ακούσουμε όλοι...

@darthiir: 3. η φωτιά πλησίασε, απλά την περίμεναν ανάλογα...
θα σου απαντήσω σε λίγο στο τελευταίο σου ερώτημα

@motorcycle boy: για να χτιστεί κάτι έχουμε καιρό ακόμα. μέχρι τότε, θέλει κυνήγι, να μην πατάει κανένας εκεί πάνω!

@xblog: σου έχω πει τι μου αρέσει σε σένα;; η αισιοδοξία σου!! :)

@~~a~~: ναι, αλλά ακόμα και το ότι πατάγατε πάνω στο χώμα που "αυτοθεραπευόταν", ξέρεις πόσα άλλα δεντράκια καταστράφηκαν;;;;;

@puppetmaster: εγώ μ'ακούω μια χαρά πάντως :)

@τανίλα: μόνο αποτρίχωση;;; εγώ παιδί μου ολόκληρο γδάρσιμο κάνω! πιάσε, πιάσε χωρίς να φοβάσαι! :)

9:10 AM  
Blogger Loth said...

ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΙΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΕΣ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ...
ΠΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦ
ΚΑΛΗΜΕΡΕΣ!

10:09 AM  
Blogger Crazy Chef said...

μην την α-παρνηθουμε μονο....

11:01 AM  
Blogger Σπύρος Σεραφείμ said...

μας έχουν φτιάξει ήδη το μέλλον που θα μπαίνει στα πνευμόνια μας...

1:11 PM  
Blogger Το μεγαλο μας τσιρκο said...

...σε πιάνου ζαργάναμ...σε πιάνου!!!
;-)))
καλημέρα και καλή βδουμάδ....

12:11 PM  
Blogger triantara said...

@loth: το έχουμε καταλάβει αυτό... ;)

@crazy chef: χεχε :)

@σπύρος: μωρέ, όσο δεν έχουν φτιάξει το μέλλον που θα μπαίνει στον κώλο μας, όλα οκ λέω εγώ!
:)

@τσίρκο: ναι... είπαμε πιάστε μας και χαρήκατε, ε;... ;Ρ

9:46 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ναι το κτηριο ειναι διατηρητεο,
ναι μπορει να επεκταθει σε πάρα πολύ συγκεκριμένο χώρο η να κανει ανακαινιση...

Για την ακριβεια επιβαλλεται να κανει ανακαινιση έτσι όπως εχει καταντήσει αυτό το κτήριο επειδή το έχει παρατημενό χρόνια η πολιτεία.

Όπως έχει παρατημένα και χιλιάδες νεοκλάσσικα και αρχαιολογικούς χώρους.
Μας αρέσει, δε μας αρέσει είναι κομμάτι της ιστορίας μας. Είναι υποκριτικό να το χαρακτηρίζουμε διατηρητέο και να το έχουμε παρατημένο εδώ και 30 χρόνια χωρίς καμιά ουσιαστική συντήρηση.
Ε μαλλον είδε και αποειδε η "καημένη " η πολιτεία που έχει τόσα να συντηρήσει και επέβαλλε σε μια ιδιωτική εταιρία να κάνει αυτή τη συντήρηση με το δικαίωμα να εκμεταλλέυεται τις εγκαταστάσεις για τα υπόλοιπα 23 χρόνια...
Την εταιρία βέβαια μάλλον δεν την πολυσυμφέρει αυτή η επένδυση (μια χαρά βγάζει τον τζίρο της και έστι) και πολύ χαίρεται για αυτή την εξέλιξη.
Ούτως η άλλως οι τελειώμένοι που πάνε να παξουν χέστηκαν για τα καμμένα γύρω τους χέστηκαν όμως και για την πολυτέλεια του κτηρίου. Ρουλέτες και κουλοχέρηδες τελευταίας τεχνολογίας να βλέπουν και όλα πάνε καλά. Και έτσι θα συνεχίσει το σενάριο εγκατάλειψης...
Κάποια στιγμή μετά από τα επόμενα 23 χρόνια εγκατάλειψης το κτήριο πλέον θα πέσει και εμείς οι έλληνες θα αναρρωτιόμαστε αν το μόνο έκθεμα μοντέρνας αρχιτεκτονικής που έχουμε να επιδείξουμε είναι οι εργολαβικές πολικατοικίες με τα 50 εκ. μπαλκόνι (έτσι για να ξεχνάμε ότι έχουμε μεσογειακό κλίμα και να περνάμε ατεελίωτες ώρες μέσα με τα αιρ κοντίσιον επιβαρύνοντας και το περιβάλλον.)
Ε και χωρίς τετοια εκθέματα πια η νέα γενιά το μόνο που θα ξέρει να κάνει θα είναι γυάλινα κτήρια και βίλλες τούρτες με αετώματα.
Αλλά πάλι θα είμαστε περίφανοι που είμαστε έλληνες γιατι ακόμα έχουμε αυτά τα ΑΡΧΑΙΑ...!Μπράβο μας!

Μπράβο στους προγόνους μας δηλαδή γιατί εμείς οι σύγχρονοι έλληνες δεν είμαστε άξιοι ουτέ ένα κτήριο στο βουνό να διασώσουμε χωρίς να επιβαρύνουμε το περιβάλλον και το δάσος γύρω του...

Και να διορθώσω μια μικρή ανακρίβεια στο αρχικό κείμενο. Τα όρια της επέκτασης είναι πλήρως καθορισμένα. Το διατηρητέο κομμάτι είναι πλήρως καθορισμένο επίσης. Ο πύργος του Μυλωνά έχει 21 μέτρα ύψος. Το ύψος των νέων προσθηκών δεν θα ξεπερνάει φαντάζομαι τα 10 μέτρα το ύψος δηλαδή στο οποίο είναι η βάση του πύργου, προκειμένου αυτός να αναδειχθεί.

10:41 AM  
Anonymous Anonymous said...

Αντιπλημμυρικές, Αναδασωτικές Σπορές για να ξαναπρασινίσει η περιοχή Σαϊττάς στο βουνό Τρόοδος στην Κύπρο !
29-8-2007
Τα μέτρα που έχουν προγραμματιστεί για την επανεγκατάσταση του δάσους είναι τα ακόλουθα:
Σπορά σε επιλεγμένες θέσεις (όπου η ένταση της φωτιάς ήταν μεγάλη, όπου υπήρχε νεαρό δάσος και όπου έχει παρατηρηθεί ότι η ποσότητα του σπόρου ήταν ανεπαρκής). Η σπορά αλλού θα γίνει επιφανειακά, αλλού κατά θέσεις με σκέπασμα του σπόρου και θα καλύψει 300 εκτάρια.
• Φύτευση με πεύκα και θάμνους της περιοχής κοντά σε κύριους δρόμους, κυρίως σε θέσεις με μικρή κλίση (τα φυτά θα ποτίζονται) σε συνολική έκταση περίπου 30 - 40 εκταρίων.
• Υδροσπορά σε απότομα πρανή σε μικρή έκταση 5-10 εκταρίων. Το μείγμα του σπόρου, που θα χρησιμοποιηθεί, θα περιέχει σπόρους πεύκου και τοπικών θάμνων.
• Καμιά ενέργεια - σε καλές ποιότητες τόπου με άφθονο σπόρο (200 εκτάρια).
http://www.go2.com.cy/main/default.aspx?newsid=74734&TabID=1
USA Officially Suppport Seedball Reforestation! www.epa.gov/owow/info/NewsNotes/issue77/77issue.pdf
Επίσημη έκθεση των ΗΠΑ υπέρ των, ενισχυτικών τής φυσικής, αντιπλημμυρικών αναδασώσεων με σβώλους σπόρων ντόπιων δασικών και μονοετών φυτών για την άμεση πρόληψη του ξεπλύματος του πολυτιμότατου χώματος από καταστροφικές πλημμύρες με ανυπολόγιστες καταστροφές ή και θύματα... Χρήσιμη στη γεωργία, την κτηνοτροφία και τα αστικά κέντρα ! www.epa.gov/owow/info/NewsNotes/issue77/77issue.pdf :
Seed ball scattering not only planted the seeds for new vegetation but also provided an avenue to educate and energize community members about watershed protection. - Η σπορά με σβώλους όχι μόνο ξαναέδωσε βλάστηση, αλλά άνοιξε μια λεωφόρο εκπαίδευσης και ενεργοποίησης των κοινοτήτων για την προστασία της υδροφόρας λεκάνης.

Περισσότερα στα ελληνικά, με ταινιάκια σχετικά :

http://whispering-planet.blogspot.com/2007/07/free-reforestation-video.html
Ser La Causa Corazon is currently offering Seed Ball Parties as a community event. Do you have an organization that would like to learn more about ecology and our reforestation efforts in Mexico ? Host a Seed Ball Party ! http://www.serlacausa.org/seedball.htm
PPWP Report: Restoration of Burned and Drought-Stricken Areas with Seed Balls :
More than 2,000 volunteers gave 6,000 hours to make seed balls—little spheres of mud with seeds inside— to establish ground cover in areas burned by the Cerro Grande Fire and devestated by bark beetles. http://www.volunteertaskforce.org/ppwatershed/default.htm
http://www.greenafricafoundation.org/focus.htm#clayball

7:39 AM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home